Ogólne warunki sprzedaży

 

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Sprzedawca to Glas Style spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Mała Góra 67, 30-864 Kraków wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000710570, NIP: 6793162716, REGON: 369106764.

2. Kupujący to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca towary oferowane przez Sprzedawcę w celu związanym z prowadzeniem działalności gospodarczej, tj. nie jako konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego.

3. Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej również jako: „OWS”) mają zastosowanie do wszelkich transakcji pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, których przedmiotem będzie zarówno sprzedaż przedmiotów standardowych (znajdujących się w ciągłej sprzedaży) jak i niestandardowych (wykonywanych na indywidualne zamówienia Kupującego).

4. Ogólne Warunki Sprzedaży stanowią integralną część Ofert oraz umów zawieranych między Kupującym a Sprzedawcą. Ogólne Warunki Sprzedaży zostały udostępnione pod adresem http://www.glasstyle.pl

5. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest jednoznaczne z zaakceptowaniem OWS w całości.

6. Warunki niniejsze można negocjować zanim Oferta Kupującego zostanie przyjęta przez Sprzedawcę.

§ 2. Warunki realizacji zamówienia

1. W celu złożenia zamówienia Kupujący przedstawi Sprzedawcy pisemnie, faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zgłoszenie, które powinno zawierać dane Kupującego oraz obejmować zakres dostawy, w tym szczegółowe informacje o zamawianym produkcie w zakresie niezbędnym do jego wykonania (np. rysunki techniczne) lub identyfikacji (np. nazwy, numery katalogowe), szczegółowe dane dotyczące obróbki produktu, zamawiane ilości, dane dotyczące pożądanych przez Kupującego warunków realizacji zamówienia, np. dostawy (dalej jako: „Zgłoszenie”).

2. Na podstawie Zgłoszenia Sprzedawca sporządzi jego wycenę, która będzie obejmowała zakres zamówienia, cenę, formę pakowania i dostawy, formę płatności, dodatkowe warunki realizacji zamówienia oraz ewentualne dopłaty (np. szablony). Wycena Zgłoszenia zostanie sporządzona w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę kompletnego Zgłoszenia. Brak sporządzenia wyceny Zgłoszenia we wskazanym terminie nie może stanowić podstawy do wysuwania jakichkolwiek roszczeń czy zarzutów względem Sprzedawcy.

3. W przypadku, w którym Sprzedawca stwierdzi, że przesłane przez Kupującego w Zgłoszeniu dane są nieprecyzyjne lub niejasne, Zgłoszenie zawiera błędne informacje, dostarczone wzorce lub szablony okazały się wadliwe bądź zachodzą jakiekolwiek inne okoliczności uniemożliwiające dokonanie wyceny zgłoszenia, niezbędne jest podjęcie przez strony dodatkowych uzgodnień, które 2 mogą wpłynąć na czas opracowania wyceny Zgłoszenia oraz realizacji zamówienia, a Kupujący akceptuje zmiany opracowania wyceny Zgłoszenia, terminu realizacji zamówienia oraz dostawy w takim przypadku.

4. Przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu wyceny Zgłoszenia nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego a jedynie zaproszenie do złożenia oferty. Kupujący może złożyć Sprzedawcy ofertę realizacji zamówienia na warunkach zawartych w przesłanej Kupującemu wycenie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyceny („Oferta”).

5. Oferta wiąże Sprzedawcę, jeżeli w terminie 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania, nie odmówi on jej przyjęcia. Sprzedawca zawiadomi Kupującego o odmowie w ww. terminie.

6. Przesłanie Oferty przez Kupującego nie oznacza automatycznego przystąpienia przez Sprzedawcę do realizacji zamówienia. W celu rozpoczęcia realizacji zamówienia konieczne jest spełnienie łącznie następujących warunków:

a) wpłaty przez Kupującego i zaksięgowania zaliczki na konto Sprzedawcy wskazane w Ofercie lub fakturze VAT i w terminie i wysokości w niej wskazanej,

b) dostarczenia przez Kupującego rysunków wykonawczych lub szablonów oraz ich opracowania przez Dział Przygotowania Produkcji Sprzedawcy,

c) akceptacji projektu przez Kupującego.

7. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji wraz z terminem jego realizacji przesyłane jest do Kupującego po spełnieniu wszystkich warunków, o których mowa w ust. 6 powyżej.

8. Termin realizacji zamówienia liczony jest po spełnieniu wszystkich warunków, o których mowa w ust. 6 powyżej. W przypadku, gdyby termin realizacji zamówienia wskazany w Ofercie, nie mógł zostać dotrzymany, nowy termin realizacji zamówienia zostanie wskazany w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, o którym mowa w ust. 7 powyżej.

9. Wyznaczenie nowego terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w ust. 8 powyżej, może być podyktowane aktualnym stanem produkcji Sprzedawcy, działaniem siły wyższej, zachowań Kupującego lub osób trzecich (w tym dostawców Sprzedawcy). Kupujący nie będzie wnosił z tego tytułu żadnych zastrzeżeń ani roszczeń.

10. W przypadku zajścia okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, w tym w szczególności działania siły wyższej, zachowań Kupującego albo osób trzecich (w tym dostawców Sprzedawcy), produkcja towarów ich dostarczenie lub sprzedaż byłoby niemożliwe lub nadmiernie utrudnione, fakt przyjęcia zamówienia do realizacji nie wiąże Sprzedawcy. Kupujący zostanie niezwłocznie zawiadomiony o ww. okolicznościach.

12. Termin realizacji zamówienia określony w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji może ulec zmianie także wskutek zgłoszenia przez Kupującego zmian w przekazanym do realizacji zamówieniu. Zmiany zamówienia przekazanego do realizacji mogą dotyczyć w szczególności wymiarów produktu, jego obróbki, typu szkła, specjalnego znakowania, etykietowania, opakowania, sposobu dostawy. Takie zmiany wpływają na czas realizacji zamówienia oraz mogą powodować dodatkowe koszty, czego Kupujący ma świadomość i wyraża na to zgodę. W przypadku zmian konieczne jest przesłanie przez Kupującego szczegółowych informacji o zmianach pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

13. Sprzedawca przewiduje możliwość określenia dla Kupującego kredytu kupieckiego. W przypadku, w którym łączne zobowiązania Kupującego względem Sprzedawcy przekroczyły kwotę przyznanego mu kredytu kupieckiego albo gdy Kupujący opóźnia się z zapłatą na rzecz Sprzedawcy jakichkolwiek należności, fakt przyjęcia zamówienia do realizacji nie wiąże Sprzedawcy.  

§ 3. Dodatkowe warunki realizacji zamówienia

1. Produkty będące przedmiotem zamówienia zostaną wykonane w tolerancjach i jakości zgodnie z ogólnie stosowanymi w branży normami oraz normami zakalcowymi Sprzedawcy. Normy Zakładowe Sprzedawcy i jego Warunki Techniczne obowiązują w przypadku braku norm branżowych, chyba że strony umówiły się inaczej.

2. Deklaracja zgodności i certyfikat CE dla szkła hartowanego oraz szkła laminowanego bezpiecznego zostanie wystawiona przez Sprzedawcę wyłącznie dla produktów, które posiadają trwałe oznaczenia producenta.

3. Szkło budowlane hartowane jest znakowane wg norm (nazwa producenta oraz numer normy):

a) dla szyb bez w/w znaku nie wystawiana jest dokumentacja potwierdzająca hartowanie,

b) szyby takie nie mogą zostać przyjęte do reklamacji.

4. Obróbka (hartu i laminacji) wykonywana jest wg wymogów określonych w normach:

a) PN EN 12150 – dla szkła hartowanego,

b) PN EN 12600 – dla szkła bezpiecznego,

c) PN EN ISO 12453 1-6 dla szkła warstwowego.

5. W przypadku szyb barwionych, szyb z nadrukiem, szyb z kolorową folią, wskazane jest wcześniejsze zaakceptowanie próbki przez Kupującego. W przypadku tego rodzaju szyb, z uwagi na technologię wytwarzania surowców dających przedmiotowe barwy – utrzymanie jednakowego odcienia koloru dotyczy szyb wykonanych w jednej partii produkcyjnej. Kolor szyb giętych może nieznacznie różnić się od kolorów na szkle płaskim co związane jest z innym odbiciem światła od powierzchni szyb. W przypadku braku próbki i jej akceptacji przed rozpoczęciem produkcji, reklamacje dotyczące sposobu nałożenia koloru i odcienia barw nie będą uwzględniane.

6. Kupujący ponosi odpowiedzialność za właściwy dobór budowy szkła ze względu na obciążenia występujące w miejscu jego zastosowania.

7. Czas potrzebny na ustabilizowanie się szkła poddanemu hartowaniu lub laminacji (lub obu procesom na raz) wynosi minimum 48h. W związku z możliwym uszkodzeniem szkła, nie zaleca się instalacji wcześniej niż 72 godziny po obróbce szkła. W przypadku wcześniejszego montażu, Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za powstałe wady, usterki i uszkodzenia.

8. Wręb instalacyjny szyby giętej musi być minimum o 10 mm szerszy niż grubość szyby i wstępnie uformowanej uszczelki systemowej. Dla szkła giętego zespolonego, odległość od wewnętrznej krawędzi ramy instalacyjnej do krawędzi szkła w szybie standardowej wynosi:15 mm -2/+3, dla szyb specjalnych wg ustaleń z zachowaniem powyższej tolerancji.

9. Przy zastosowaniach zewnętrznych szyb warstwowych, rękojmia nie dotyczy zmian optycznych w pasie brzegowym laminatu o szerokości 50 mm.

10. W przypadku montażu laminatu przy pomocy nieprofesjonalnych elementów mocowań (nieposiadających instrukcji montażu z określoną siłą docisku) ewentualne reklamacje nie będą uwzględniane.

11. Szyby gięte wykonywane są wg norm zakładowych i tolerancji określonych przez Sprzedawcę i dostępnych na stornie internetowej Sprzedawcy lub na żądanie.

12. Sprzedawca posiada wymagane prawem certyfikaty.  

13. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkło powierzone.

§ 4. Realizacja dostawy

1. Sprzedawca zobowiązuje się do załadunku bądź dostawy zamawianego towaru zgodnie z ustaleniami zawartymi w Ofercie lub umowie sprzedaży. Wyładunek każdorazowo jest po stronie Kupującego.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie zamówionego towaru podczas wykonywanego przez siebie transportu do momentu rozpoczęcia przez Kupującego rozładunku.

3. W przypadku gdy Kupujący dokonuje odbioru we własnym zakresie (EXW) odpowiedzialność Sprzedawcy kończy się z chwilą rozpoczęcia przez Kupującego załadunku, po czym odpowiedzialność za uszkodzenie lub utratę przechodzi na Kupującego.

4. W przypadku gdy Kupujący dokonuje odbioru, o którym mowa w ust. 3 powyżej, przy użyciu pojazdu wymagającego ręcznego załadunku, załadunek i jego koszt leży po stronie Kupującego. Możliwa jest odpłatna pomoc przy załadunku pracowników Sprzedawcy, która jest uzależniona jednakże od dostępności pracowników w tym czasie oraz dodatkowo płatna 50 zł netto za osobogodzinę, liczone za każdą rozpoczętą godzinę.

5. Produkty pochodzące od Sprzedawcy należy przechowywać w suchych, wentylowanych pomieszczeniach w sposób chroniący przed działaniem czynników atmosferycznych. Za wszelkie wady i uszkodzenia powstałe w wyniku złego przechowywania Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.

6. W przypadku szkła laminowanego folią PVB, po stronie zamawiającego leży kwestia zabezpieczenia krawędzi przed czynnikami negatywnie na nią wpływającymi (np. wilgoć, promieniowanie UV).

7. W sprawach dostawy realizowanych przez Sprzedawcę prosimy o kontakt pod adresem e-mail: biuro@glasstyle.pl

8. W przypadku realizacji dostaw niespełniających ustalonego indywidualnie minimum logistycznego Sprzedawca naliczy Kupującemu opłatę transportową, która zostanie wykazana na fakturze jako podwyższony koszt zamówionego towaru.

§ 5. Odbiór produktów i dokumentów dostawy

1. Każda dostawa udokumentowana będzie dokumentem magazynowym WZ lub Dokumentem Transportowym, który stanowić będzie podstawę ilościowego odbioru towarów.

2. Kupujący zobowiązany jest dokonać odbioru ilościowego i jakościowego dostarczonych produktów natychmiast po ich wydaniu i dokonać właściwej adnotacji na dokumencie magazynowym WZ lub liście przewozowym.

W przypadku zastrzeżeń jakościowych lub ilościowych Kupujący powinien natychmiast zgłosić je w formie pisemnej przewoźnikowi lub Sprzedawcy.

Jeśli ze względu na rodzaj opakowania lub ilość produktów nie jest możliwe wykonanie natychmiastowej kontroli jakości dostarczonego towaru to odbiór jakościowy przeprowadzany będzie w siedzibie Kupującego lub w miejscu przeznaczenia nie później niż 3 dni od daty dostarczenia produktów. Odbiór ilościowy powinien być przeprowadzony przy wydaniu towaru.

3. Podpisanie przez przedstawiciela Kupującego dokumentów WZ oznacza przyjęcie dostawy bez zastrzeżeń pod względem ilościowym, w przypadku gdy Kupujący odbiera produkty za pośrednictwem osób trzecich (np. przewoźnik), wówczas osoba taka traktowana jest jako Kupujący.

4. Palety, skrzynie, stojaki i wszystkie inne urządzenia dystrybucyjne są własnością Sprzedawcy i muszą wrócić do niego na żądanie transportem Kupującego. Każde ponowne użycie tych urządzeń bez pisemnej zgody Sprzedawcy przez Kupującego jest zabronione.

5. Kupujący zobowiązany jest do zwrotu lub udostępnienia do zwrotu urządzeń określonych w ust. 4 powyżej nie później niż w terminie 14 dni od daty dostawy.

6. W przypadku przekroczenia powyższego terminu Kupujący zapłaci karę w wysokości 5% wartości księgowej nowych opakowań za każdy dzień zwłoki. Po bezskutecznym upływie 60 dni od terminu określonego w ust. 5 lub w razie uchylania się od obowiązku zwrotu urządzeń Kupujący zostanie obciążony wartością nowych opakowań.

7. Miejscem udostępnienia do zwrotu urządzeń określonych w punkcie ust. 4 powyżej jest siedziba zakładu produkcyjnego Sprzedawcy. Wyjątek stanowi przypadek, kiedy Sprzedawca w formie pisemnej wyraził zgodę na inne miejsce udostępnienia do zwrotu urządzeń określonych w ust. 4 powyżej.

§ 6. Zapłata należności

1. Sprzedawca wystawi Kupującemu fakturę VAT wraz z wydaniem towaru lub niezwłocznie po jego wydaniu, na której określi sposób oraz termin zapłaty zgodny z Ofertą lub umową sprzedaży.

2. W przypadku niedotrzymania terminu płatności Sprzedawca ma prawo wstrzymać realizację kolejnych zamówień Kupującego lub realizować je na zasadzie 100% przedpłaty oraz dodatkowo postawić w stan natychmiastowej wymagalności należności z wszystkich wystawionych faktur, w tym również tych, których terminy płatności jeszcze nie upłynęły.

3. W przypadku anulowania lub zmiany przez Kupującego istotnych parametrów zamówienia będącego w trakcie produkcji, towary wykorzystywane do jego realizacji zostaną przekazane do dyspozycji Kupującego, który zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Sprzedawcy za ten towar w wysokości wskazanej w wystawionej przez Sprzedawcę fakturze VAT.

4. Za datę zapłaty rozumie się dzień wpływu należności na rachunek Sprzedawcy. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT za pośrednictwem poczty elektronicznej i upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu.

5. Własność dostarczonych produktów przechodzi na Kupującego z dniem zapłaty całości ceny określonej w fakturze VAT.

7. W przypadku braku zapłaty ceny produktów w terminie wskazanym w fakturze VAT w całości lub w części Sprzedawca jest uprawniony według swego wyboru do dochodzenia należnego wynagrodzenia powiększonego o odsetki ustawowe za opóźnienie lub odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych albo odebrania produktów. W drugim ze wskazanych przypadków Kupujący zobowiązuje się do natychmiastowego wydania produktów w terminie nie dłuższym jednak niż 3 dni od dnia przedstawiania wskazanego żądania wydania produktów pisemnie bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej.

8. W przypadku zgłoszenia żądania wydania produktów koszty związane z ich odbiorem od Kupującego ponosi Kupujący. Wydanie produktów nastąpi na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń produktów Kupujący ponosi koszty ich usunięcia bądź koszty utraty wartości handlowej produktów w związku z zaistniałymi uszkodzeniami. W takim przypadku Sprzedawcy przysługuje także prawo do potrącenia ww. kosztów z zapłaconą częścią wynagrodzenia, a w przypadku braku zapłaty nawet części wynagrodzenia do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych. W tym przypadku szkodę stanowi w szczególności różnica 6 pomiędzy wartością rzeczy bez uszkodzeń a wartością rzeczy z uszkodzeniami oraz koszty odebrania rzeczy od Kupującego.

9. W przypadku braku wydania produktów w terminie 3 dni od dnia zgłoszenia żądania wydania produktów Sprzedawcy przysługuje od Kupującego prawo dochodzenia kary umownej w wysokości 1% wartości faktury VAT za każdy dzień opóźnienia.

10. Zgłoszenie reklamacji przez Kupującego nie ma wpływu na termin płatności.

§ 7. Reklamacje

1. Sprzedawca nie odpowiada za materiały powierzone chyba, że Kupujący wskaże rażące niedbalstwo ze strony pracowników Sprzedawcy jako przyczynę ewentualnych uszkodzeń.

2. Produkty Sprzedawcy objęte są ochroną z tytułu rękojmi za wady fizyczne w okresie 1 (jednego) roku od dnia przejścia ryzyka na Kupującego, tj. w przypadku gdy transport leży po stronie Sprzedawcy od momentu rozpoczęcia wyładunku przez Kupującego, a gdy transport leży po stronie Kupującego od momentu rozpoczęcia załadunku.

3. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego w dostarczonych produktach widocznych wad fizycznych lub jakościowych, zobowiązany on jest do przesłania do Sprzedawcy w terminie 3 dni pisemnej reklamacji albo za pośrednictwem poczty elektronicznej (biuro@glasstyle.pl), a w przypadku wad ukrytych produktów w ciągu 7 dni od daty stwierdzenia wady. W razie nie zgłoszenia przez Kupującego reklamacji dotyczącej jakości produktów bądź ich wad fizycznych w wyżej określonym terminie Sprzedawca zwolniony jest z obowiązków wynikających z rękojmi za wady fizyczne towarów w tym zakresie.

4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno precyzyjnie określać wady będące jego przyczyną, dane Kupującego, rodzaj i ilość reklamowanych produktów oraz numer faktury zakupu.

5. Obowiązkiem Kupującego jest dostarczenie wadliwego produktu do Sprzedawcy w celu oceny zasadności reklamacji. Zarówno przygotowanie produktu do transportu jak i sam transport do siedziby Sprzedawcy spoczywa po stronie Kupującego. Wadliwy produkt powinien być zapakowany w opakowanie fabryczne lub przy jego braku w inne uzgodnione ze Sprzedawcą.

6. Sprzedawca rozpatrzy zasadność reklamacji w terminie 10 dni roboczych, jedynie w przypadku, gdy towar został zapłacony lub termin jego zapłaty jeszcze nie upłynął. Kupujący zostanie poinformowany w formie pisemnej o jej uznaniu lub o odrzuceniu.

7. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia powstałe podczas transportu reklamowanych produktów z powodu niewłaściwego opakowania i zabezpieczenia.

8. W przypadku gdy Kupujący dokonał montażu wadliwych produktów, Sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych, a w szczególności kosztów demontażu i ponownego montażu.

9. W przypadku uznania zasadności reklamacji Sprzedawca wykona naprawę lub nowy produkt wolny od wad niezwłocznie od chwili oceny zasadności reklamacji, lecz w terminie takim jaki konieczny jest do jej wykonania uwzględniającym dostępność surowców i półproduktów, jak również proces technologiczny. W porozumieniu z Kupującym Sprzedawca może obniżyć cenę wadliwych produktów wystawiając fakturę korygującą.  

10. Poza roszczeniami określonymi w niniejszych OWS Kupującemu nie przysługują względem Sprzedawcy żadne dalej idące roszczenia wynikające z wad produktów, ich nieterminowej dostawy oraz roszczenia o odszkodowanie za szkodę lub utracone korzyści. Obowiązki Sprzedawcy w przypadku stwierdzenia wady, ograniczają się jedynie do kosztów związanych z dostarczeniem towaru wolnego od wad, w zamian za towar wadliwy lub jego naprawy, bez ponoszenia odpowiedzialności za dodatkowe koszty związane z powyższym (siła robocza, zespolenia, koszty transportu, koszty ponownego szklenia, montażu, wynajem urządzeń, dźwigów, ssawek, ponowne ustawienia rusztowań itp.) Żadne wynikłe z tego roszczenia Kupującego ani Strony Trzeciej nie zostaną przyjęte, a Kupujący zrzeka się jakichkolwiek dalszych roszczeń niż wymiana towaru wadliwego na wolny od wad lub jego naprawa.

§ 8. Postanowienia końcowe

1. Wszelkie zmiany do OWS wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Umowy zawarte między Sprzedawcą a Kupującym przed zmianą OWS realizowana są na podstawie dotychczasowych Ogólnych Warunków Sprzedaży.

3. W jakichkolwiek kwestiach nieuregulowanych przez niniejsze OWS zastosowanie mają aktualne pisemne ustalenia pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym oraz przepisy prawa polskiego.

4. Ewentualne spory wynikające ze współpracy pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

O nas


  • Jesteśmy firmą z tradycjami. Szkło to nasz żywioł. Twoja szklana wizja w naszych rękach stanie się uosobieniem rzeczywistości, pełniąc skutecznie i niezawodnie funkcje, jakie jej wspólnie nadamy.

    Zamawiając w firmie Glas Style Spółka z o.o. Akceptują Państwo ogólne warunki sprzedaży firmy.


Znajdź nas na

   

Szybki kontakt


biuro@glasstyle.pl

tel. +48 533 944 889